למה התחלתי לחבוש כיפה.

מאת של ריאן בלרוס. 29 ליולי 2014.

קודם כלֹ אל תתלהבו אני לא הולך להתגייר. יש שתי סיבות רציניות לכך:
1. אני מאמין בישו
2. אני באמת אוהב צ׳יזבורגר.

עם כל השאר יכולתי להסתדר, אולי גם שאין אינטרנט בשבת, לא יודע איך הייתי מסתדר עם זה. לכן למרות שיש לי אהדה אמתית וכבוד ליהודים, אני לא הולך להצטרף אליהם לבית הכנסת בקרוב.

בשבוע שעבר ארגנתי הפגנה בעד ישראל. עשיתי את זה משום שראיתי ווידאו שבו חברים שלי הותקפו, אחר כך ראיתי איך הראו אותם בצורה שלילית בכלי התקשורת. הווידאו הזה עזר לי להבין כמה שבירה אחדות החירות שלנו בקנדה. אני לא דברן גדול, אמנם אני יכול לדבר, אבל אני הטיפוס שעושה וכשאני רואה משהו שלא לרוחי, אני פועל כדי לשנות את זה.

גדלתי באלברטה הצפונית בקנדה, ושם גזענות היתה די נפוצה. למעשה, סבא שלי מצד אמי, היה יותר מקצת גזען נגד האינדיאנים (וזה מצחיק כי שתי הבנות שלו התחתנו עם אנדיאנים). פעם אחת הוא האשים אותי שגנבתי לו את כפתורי הרדיו שלו משנת 1977 ואמר, ’יודע אני שילדים אינדיאנים גנבו’ בזמנו, צחקתי וגם הבני דודים שלי צחקו, אבל רק עכשיו עם איבה מסוימת נזכר אני שלא היה שום הגיון למה שאגנוב את הכפתורים המטופשים שלו. לא היתה לי אפילו מכונית משלי ! ראיתי והתמודדתי עם גזענות גלויה וסמויה ברוב חיי הבוגרים אולי זאת הסיבה למה השבוע הרגשתי בסוף, שדי, נמאס לי.

התחלתי להבין שסוג מסוים של שנאה הוא מקובל, כאשר סוג אחר אסור. בפיסבוק בקבוצה אחת מיועדת ל’הפגנות של שלום’ אשה צעירה מורונית אמרה לי שהיהודים הם רעים, הם שולטים על הבנקים וכלי תקשורת, ולערבים אין אפילו מטוסים או טנקים. בהתחלה חשבתי שראיתי איזה YouTube רע. אלה הם הדברים שאני רואה בפיסבוק, שהם כל כך טיפשים שאני חסר יכולת לענות. אני תמיד בשוק שאף אחד לא אומר, ’זה טיפשי, מספיק לדבר דברימ אידיוטיים’.

כתבתי על שוויון מוסרי, על איך שזה לא אותו הדבר לענות על התקפה אקראית עם התקפה מדויקת, ושהקורבנות משתנים לא עומדים על אותו מישור.
אין אני יודע איך להגיד את זה יותר ברור שכשצד אחד אומר שהוא רוצה להשמיד עם שלם, ואחרי זה באופן קבוע מנסה להרוג אזרחים רגילים, זה פשוט לא אותו דבר כמו שהצבא של הצד השני עושה יותר מכל צבא אחר שבעולם כדי למנוע אובדן חיים של אזרחים רגילים, שזה נזק סביבתי, זה טרגי בשני מקרים שאנשים נהרגים, אבל צד אחד פשוט יותר אשם מבחינה מורלית מהצד השני. אבל משום מה כאשר מוסיפים יהודים למשוואה זאת, אנשים מאבדים את ההגיון שלהם. ’אוי היהודים באמת השיבו על ההתקפה!!!’ 200 איש נהרגו בעיראק, לאף אחד לא איכפת, 195 נהרגו בסוריה, לא, אני לא שם… למה? אתן לכם רמז: זה מתחרז עם ’היהודים לא עשו את זה’.

איכשהו זה נמלט מן ההיגיון של המוח של אנשים מסוימים, ואז במקום לאשים את האנשים שהם באמת אחראים על המלחמה הזאת, הם מאשימים את ישראל, משום שישראל כביכול היא יותר חזקה. ועכשיו אני רוצה שתעשו ניסיון אחד: תגשו לאיש הכי גדול שאתם רואים, תאימו עליו כמה פעמים ואחרי זה תרביצו לו כמה שחזק שאתם יכולים. אם הוא יסתכל עליכם כאילו לא מאמין , תרביצו לו עוד. עכשיו אם הוא עדיין הוא לא מרביץ חזרה, אני רוצה שמשיכו להרביץ לו שוב ושוב. ועכשיו כשהוא ירביץ לכם חזרה,רוצו להיתלונן במשטרה, ונראה מה המשטרה תגיד לכם.

ברוכים הבאים בלהיות ישראל. לא תענוג, נכון?

אחרי שצפיתי איך התגרו ביהודים, איך אמרו להם ללכת הביתה, מותקפים פשוט משום הם יהודים ואחרי שראיתי את היהודים מקבלים אגרופים כשהם מתהלכים ברחובות, החלטתי שלא רק אכתוב כמה מאמרים או אשתתף בכמה הפגנות. אני בהחלט אלך עם כיפה, "הקובע היהודי", שבעצם מזהה גברים יהודים דתיים. וזה לא משום שאני רוצה לגנוב את המסורת היהודית (מספיק אנשים עושים זאת), ולא בכדי לעליב אותם, אלא משום יש לי כבוד גדול למסורת שלהם ואני רוצה להראות את הסולידריות שלי איתם. ולמען האמת, משום שאני בספק שלהרבה מן הבני זונה׳ האלה יהיה אומץ, ביצים לגשת אלי ולהגיד לי משהו בפנים. ָאני לא באמת יהודי, אבל הבני זונות׳ האלה לא ידעו את זה. כל מה שהם יראו זה איש גדול עם הבעת פנים לא נחמדה חובש כיפה. אז או שהם יזוזו ויעזבו אותי או שיגידו לי משהו. ואם יגידו לי משהו הם ילמדו מהר שהביטוי האהוב של מרבין בלרוס "נדיבות רגילה היא יותר טובה מי אף שבור" היא האמתה הלא קיימת. וזה משום שלמען האמת, בשלב זה אינני כה סבלני כמו שהיתי פעם.
אחרי החלטתי מה שהחלטתי היום ואחרי שדיברתי עם חבר שלי על רכישת כיפה שזה לא כל כך פשוט כשיש לך ראש במידה XXL זאת אומרת 8 ו3/4 אינץ’ , משהו חיזק את ההחלטה שלי. מישהו באמת צעק עלי כשהיתי בדרך הביתה. אני היתי בחולצה של צה׳ל ואיזה בן זונה׳ צעק עלי: "רוצח עם, יהודי רוצח תינוקות אתה". כמובן כשאני הסתובבתי והתחלתי לחצות את הכביש, הוא מהר החליט שלברוח זאת היתה הברירה הכי נכונה בשבילו.
אין אני איזה גיבור שעשיתי את זה. אינני אפילו מתקרב למלך דנמרק. אני פשוט איש שלא אוהב בריונים אגרסייביים, אני עיף מאנשים שבאים לארץ שלי ומביאים אתם את הקנאות שלהם. אני חושב שמישהו צפוי להפתעה בלתי נעימה.
וזה למה החלטתי לחבוש כיפה.

מקור

להשאיר תגובה

